Just perfect..

Har precis syndat en "liten" glass. 
en "liten" daimstrut.
men att inte äta glass när det är så här fint vårväder vore skandal! 
jag njuter faktiskt i mellanåt :-) 
det är frihet! 

I övrigt flyter det på skapligt nu.
det är ff tugnt på morgonen men det går. 
en dag i taget bara.. 
Imorrn ska August följa med familjen Andersson till Kolmården :-) 
Han kommer ha så kul! 
Önskar jag kunde följa med och se när hans ansikte lyser upp av alla häftiga djur han kommer få se! 
men vi tar en tur i sommar igen :-) 
Alfred ska sova sin första natt på kortis imorrn. 
känns otroligt skönt! 
och jag är inte det minsta nervös! 
jag känner mig så trygg med personalen och jag vet att dem ringer vid minsta frågetecken :-) 
Man får va glad att man lever i Sverige annars hade vi nog hamnat på gatan! 
Alla hjälpmedel, vård och avlastning kostar 100 000-tals kronor och vi är så otroligt tacksamma för den hjälp som finns att få idag :-) 

Små steg i rätt riktning har jag tagit senaste veckan. 
en dag i taget och inte stressa på för fort! 
Frustrerad över att hjälpen från psyk inte kan gå snabbare! 
och snart har jag FK hängandes över axeln igen.. 
Jag är så jävla less på att ha det så här och känna maktlösheten över att inte kunna göra nånting åt det! 
men å andra sidan skulle jag inte va den människan jag är idag utan det helvete jag gått igenom de senaste åren. man växer, mognar och värderar sitt liv, sin omgivning och sina mål på ett helt annat sätt! 
och framförallt värderar man och uppskattar det "friska" i livet och uppskattar dem små sakerna som förgyller vardagen. man ser helt enkelt livet med nya ögon. 
På vissa plan har man växt ifrån en del vänner.. 
eller helt enkelt tröttnat på folks strävan efter hög social status. 
som om det spelar nån roll när man ligger där i kistan. 
"jag minsann, jag köpte jeans för 2000:- när jag var ung och mina barn hade bara kläder från Polarn och Pyret!" 
jaha.. so what? 
Spara pengarna och använd dem för att uppleva saker istället! 
res och se världen! gör nåt kul med familjen eller vännerna! 
att bränna stålar på materiella ting för att allt ska se så jävla bra och perfekt ut och för att nå en status som pinkar på alla som inte har råd med dyra handväskor och jeans är både meningslöst och bortkastade pengar. 
du blir ingen bättre människa för det! 
dem mest patetiska människorna är dem som bor kvar i sin gamla hemstad och lever på den sociala status dem hade i högstadiet resten av livet för att dem råkade vara en av dem "hippa" i skolan. 

bara för att jag just spytt galla över den högre medelklassen betyder inte det att jag hatar alla som har högre inkomst än vi :-) jag bara spyr på folks värdelösa värderingar. 
och nej.. jag lever inte på en soptipp och går med trasiga kläder bara för att jag anser att 2000:- för ett par jeans är galet. fattar ni inte poängen i vad jag skriver kanske ni borde ta er en funderare ;-) 

Nehepp..
skitungen som ska till Kolmården imorrn vägrar somna så jag ska väl se om jag kan få på honom tvångströjan och slänga honom i säng! 

simma lugnt! 

Auf Wiedersehen..




Kommentarer
Postat av: Sara

=)

2011-04-21 @ 11:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0