Semester??

önskar nåt slags serum som ger energi, lust och kraft på 2 röda..
en injektion så är allt bra på nolltid! finns det?
tröttheten ligger som ett tjockt jäkla duntäcke över hela mig.
snart sätter jag mig tjuter..
rätt upp och ner..
men det är väl tillåtet ibland?
skulle behöva fly verkligheten för ett slag..
ett privatjet som landar på parkeringen och flyger mig till LÅngt-bort-i-varmt-land.
ligga och glassa med en paraply-drink i handen och sola mina albinovita ben.
SEMESTER!
det är nog det jag behöver..
kan man ta semester från sina barn?
om sisådär 18 är eller så kanske. 


Semester? JA tack! 





I helgen blir det en micro-semester iaf :-)
det ser vi fram emot!
avlastning från alfred 2 dagar! wiihooo!
nej jävlar..
får man hurra över att slippa sin barn?
det skulle väl inte en perfekt morsa göra?
nej just jävlar.. jag ÄR ingen perfekt morsa.
jag kör burkmat, sötsaker och städar när damråtterna börjar få ben..
ingen babysång, babysim, babymassage eller baby-blablabla..
inga stora krav, men lyckliga barn :-) det är viktigast!
men visst beundrar jag alla som orkar ha ett perfekt städat hem medan barnen är små
och dem som orkar laga egen barnmat och undvika ge sina barn sötsaker.
men gör det inte för att leva upp till nåt perfekta-morsan-ideal.
gör det för att du vill! och för att du orkar!
barnen blir lyckliga ändå :-)
idag fick vi finbesök av tant frida.
hennes storshopping på gekås i ullared var avklarad så det blev leverans till familjen cederborg idag.
massa fina tröjor till gossarna! jag är supernöjd!
tack snälla frida! du är bäst!


nej usch va med skit jag skulle kunna häva ur mig ikväll..
men varför slösa tid och kraft på det?
det blir ingen lycklig av.
hoppas jag får krypa ner i sängen snart och vakna pigg och utvilad imorrn istället :-)
då kanske vi kan köra lite hyllningar i bloggen istället ;-)
det borde väl muntra upp?
snart hoppas jag att jag får några timmar för mig själv som jag kan döda framför datorn med lite meningslöst simsspelande.
som sagt.. inga höga krav jag har :-P


tack alla fina vänner för era värmande kommentarer!
fortsätt med det så jag vet att ni läser! :-)


på återseende..
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Becka

DU ÄR FANTASTISK!

2010-10-27 @ 23:14:15
Postat av: Johanna

tack bästaste becka! <3

2010-10-27 @ 23:16:19
Postat av: Lena

Man behöver inte alls vara perfekt, huvudsaken är att man älskar sina barn, och det gör ju du! Du, man får även njuta av att dom lämnas bort ett tag för att själv få ta igen sig. Du kan ta igen det sen när du får barnbarn, då njuter man igen så länge man själv orkar. Förstår du vad jag menar?

Kramar

2010-10-28 @ 19:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0