"du är så klok, johanna"

ingen sovmorgon idag inte!
august till dagmamman, krille med alfred till sjukan och jag till kuratorn.
det är sååå skönt att komma iväg till kuratorn och prata av sig!
det är MIN timme. 
och nån som lyssnar på MINA problem och tankar.
det är verkligen helande för själen och jag känner mig alltid stärkt när jag går därifrån.
det är nån som tar allting jag säger på största allvar och inte viftar undan det med "tänk inte på det, det ordnar sig" eller " men du ska va tacksam iaf att du har så fina barn". 
Jaa jag är tacksam! och jag älskar mina barn! 
men man måste oxå få va orolig och gnälla över den här otroligt jobbiga och tråkiga situationen utan att för den skull uppfattas som gnälliga och otacksamma pessimister.
läkarna på sjukhuset vill hela tiden fokusera på det positiva med alfred och det kan göra mig så frustrerad! 
vi är ju inte på sjukhuset för att alfred är frisk!
men jag vet att tanken är god från läkarnas sida och dem vill ju inte att vi ska gräva ner oss och känna att situationen med alfred är precis hopplös.
för det är den inte! men det är tufft och det kommer de va resten av livet.. mer eller mindre.
men jag ÄR tacksam :-) tacksam för att han är en så fin och charmig kille som vill prata med oss och söker kontakt hela tiden.
finaste alfred!
Älskade lilla skrutt!


Idag ska krille hjälpa brother Niklas att flytta.
August ska hjälpa farmor att tvätta så jag och alfred tar en eftermiddag för oss själva :-)
hoppas det blir lika lugnt och skönt som sist!
har mycket planerat helgerna framöver.
mycket att se fram emot!
i helgen kör vi "halv 8 hos mig" och nästa helg blir det 3-kamp med nilsson-släkten.
syster-yster ska va barnvakt åt alfred så jag och krille kan koppla av lite för en kväll :-)
uppskattas nåt enormt!
det är inte varje dag så nu ska vi njuta ordentligt! :-)
tack syster!
men jag har tänkt planera in en helg i motala snart för en Girls Night Out! 
saknar mina gummor i motala!!
maria och helene, jag hoppas ni är taggade får då ska morsan partaja! ;-)
nehepp..
nu börjar alfred vakna till.
dax för käk igen!
Auf wiedersehen!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag vill oxå partaja med dig! Så hoppas jag oxå får va med. =)

2010-10-27 @ 13:32:18
Postat av: Maria

Älskade vän, snart så ;)

Bara att slå en pling så e jag din! <3

2010-10-31 @ 22:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0