onsdag gör jag ingenting, ingenting....

Kall och grå höstdag idag. 
Ja idag har jag faktiskt varit utanför dörren fast jag egentligen inte behövt.
trodde jag hade tid hos kuratorn kl 3 men det fanns ingen tid inbokat. 
men vem av oss som gjort fel vet vi inte.
skitsamma.. jag fick ju en anledning att hoppa in i duschen iaf :-)
sitter och fördriver tiden vid datorn medan vi väntar på farmor.
"bammo komme, bammo komme!"
en glad och exalterad pojke..
han är helt tokig i sin farmor! :-)
men vem skulle inte varit det!
superduper-farmor! <3
ska planera det sista inför helgens "halv 8 hos mig" som i helgen blir hemma hos oss.
ser jag fram emot!
mums!
2 ouppfostrade ungar förstörde min lugna och trivsamma resa från vårdcentralen idag.
det är ju inte varje dag man är ute och far utan barn så lite lugn och ro förväntar man sig.
pojken på ca 3 år skrek så jag trodde rutorna skulle spricka och hans 5-åriga syster flängde omkring och ingen av dem satt still på sina platser.
och mamma säger ingenting.. gör ingenting!
storasystern bar omkring på sin lillebror mellan stolarna och allt liknade mer en lekplats än en spårvagn.
tänk om spårvagnen varit tvungen att nödbromsa?! då hade ungarna flugit i golvet eller i värsta fall rakt igenom framrutan. (ja, jag sitter på pensionärsplatserna längst fram).
hoppas innerligt att mina barn inte blir sånna!
nog om det..
imorrn blir det samtal hos kuratorn iaf :-) 
krille far en sväng till sjukan med alfred och kollar så alla värden är bra.
väntar på svar på remissen till sthlm.
alfred ska snart få en PEG/knapp inopererad i magen..
han har ju inte velat äta själv nu på ett par månader och även om vi är rätt säkra på att han kommer börja äta igen så är det nog inte sista gången han kommer sluta äta.
det är rätt vanligt bland barn med hans diagnos.
känns skönt att äntligen få den där knappen så han slipper sonden i hans trånga näsa och slipper ha strumpor på händerna för att inte sluta ut sonden.
det hämmar ju hans utveckling!
sen har även habilieringen beställt en massa hjälpmedel till alfred och det känns så otroligt skönt! :-)
en pandastol så att han ska kunna sitta med vid matbordet bl.a.
och en tippstol, gåstol och duschstol.
allt ser bara ljusare ut för alfred! synd bara att det ska ta sån jäkla tid innan grejerna kommer.
nehepp! 
så var det med det!
nu ska jag fortsätta göra ingenting till svärmor kommer! 
adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0