Snälla tomten, jag önskar mig..

helgerna går alldeles för fort.
har varit en lugn och behaglig helg..
eller ja, ingen hets och stress iaf.
men eftersom jag trappar ner dosen på medicinen nu mår jag inte så bra alla dagar.
igår hade jag ett litet breakdown men efter att jag fått ur mig en skvätt tårar kändes det bättre.
sen spenderade jag större delen av eftermiddagen framför datorn och sims 3.
även om det är lugnt och skönt när det bara är jag och alfred hemma om dagarna känner jag mig ändå stressad inför alla läkarbesök och diverse sjukhusbesök.
men krille fixar ju ledigt så han kan hänga med.
det måste bli så nu.
men sen när jag är lite starkare och mår bättre kan jag säkert fixa mycket själv :-)


idag har vi varit ute i lekparken en sväng.
August levde loppan och åkte rutchkana om och om igen!
en del fina bilder blev det :-) 



Visst är han snygg i nya vintermunderingen!? (klickbara)




Är så glad över att äntligen må lite bättre och fungera någorlunda skapligt.
men igår kunde jag inte låta bli att oroa mig över nästa omgång..
jag blir ju sjuk i mars varje år och det känns lika katastrofartat varje gång!
det är hemskt!! alla ni som upplevt det vet vad jag talar om..
och tyvärr är det så, har man inte själv varit deprimerad kan man inte förstå..
innan jag själv blev deprimerad kunde jag inte alls förstå och var nog kanske inte den mest sympatiska då.
men det har jag fått äta upp, med råge!
allt jag önskar är att få va frisk och ha ett normalt liv.
jag menar, vad är det för livskvalité att bli sjuk varje år i X antal månader?
visst, när jag hade en fungerande medicin blev inte dippen så stor men jag blev trots allt sämre och sjukskriven ett tag.
hur skulle ni känna om ni blev sjuka i cancer eller vilken jävla dödlig sjukdom som helst?
jo depression är faktiskt livsfarligt. inte alla som tänker på..
visst låter jag dramatisk nu.. överdriv lagom liksom!
men depression är lika allvarligt som vilken sjukdom som helst!
och nej nu pratar jag inte om att vara lite låg på hösten när det blir mörkare.. för det blir nog de flesta.
nej nog pratat om det!
men jag känner ofta att jag måste försvara min sjukdom för det är inte alla som förstår hur allvarligt det är. 

Imorrn blir det iaf en skön pratstund hos kuratorn.
min alldeles egna timme!
på tisdag ska vi äntligen få träffa genetikern, vilket ska bli jättespännande och mycket intressant!
Hoppas dem är snabba med att ta prover och forska i vår genetik :-) 
för jag är nyfiken och har NOLL tålamod! :-P

glömde visst nämna att vi dessutom har fått tid för alfreds operation oxå.
9 december, alltså dagen före hans 1-årsdag.
kanske inte bästa dagen men det är åtminstone inte jul så den tar vi! :-)
han kommer iaf inte minnas sin 1-årsdag och julen är betydligt viktigare nu när august börjar bli större och förstå mer.
efter att morbror samuel varit här och förklarat att tomten kommer på julafton är det ett evigt tjat här hemma.
"annan dag" säger august.. annan dag kommer tomten. "blansen".. ja, om august är snäll kommer kanske tomten med en ambulans :-) först missuppfattade august det här med ambulansen och trodde att tomten färdades med ambulans. då fick jag googla massa bilder på tomten i släden och alla renarna så han förstår att tomten INTE åker ambulans :-P. men högst upp på önskelistan i år står just ambulans. vi fick en leksakskatalog med reklamen för några veckor sen och august hittade en ambulans som han blev stormförtjust i! så den har vi bläddrat fram åt honom ett antal ggr.. av nån konstigt anledning hamnade nu katalogen i pappersinsamligen.. ;-) 


Det här är vad jag önskar mig i julklapp! ;-) 
får man säga så när man redan har en sjuhelvetes karl? haha


snälla tomten..
Snälla tomten, du behöver inte ens slå in honom! jag tar honom, precis som han är ;-)



Nehepp.. 
ska nog trycka i mig de sista chokladbitarna och krypa upp i soffan framför "ensam mamma söker".
På återseende gott folk!
och jag måste säga att ni är väldigt duktiga på att kommentera! fortsätt med det, det uppskattas! :-) 

Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0