Julgardinerna är uppe!

jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att ni fått vänta..
varit en hektisk vecka för oss! 
men vill jag behålla mina läsare finns inga ursäkter! 
här kommer dagens läsning!

förra veckan började bra.
August slog i huvudet lagom till sovtajm och fick en rejäl bula i pannan.
min känsla var direkt att nu har han fått hjärnskakning! 
krille suckade bara åt min nojja och sa åt mig att skärpa till mig..
august mådde iaf fint (till en början) och fick gå upp och sova efter en halvtimme.
3 timmar senare hör vi att august vaknar och är ledsen..
"det lät som han kräktes.." sa krille.
jag for upp och kollade till honom..
jo mycket riktigt..
han hade kräkts!
mammakänslan hade rätt ännu en gång!
ringde sjukvårdsrådgivningen iaf för att ännu en gång få bekräftat att jag inte nojjade.
deras svar var "åk in till akuten direkt!"
krille och august hastade iväg och august hann spy ytterliggare ett par ggr innan dem hann in till akuten.
lätt hjärnskakning trodde läkarn och august och pappa blev kvar en natt på sjukan för observation.
men han mår bra nu iaf :-) 
och så här söt var august i den blåa sjukhusskjortan! 


Trött och mosig om kinderna.. men ack så söt i blåa skjortan!


Resten av veckan bestod av en släng av magsjuka, 2 nya sond-i-sättningar, och en sväng till Motala för julbord med pappi & co. 

igår började julpyntningen här på hjalmar lundgrens gata 133.
adventsljusstakarna åkte fram och ett par tomtar fann sin plats tv-bänken.
ikväll har vi styrt med julgardinerna i köket.
krille hänger och jag stryker.
men det blev bra.
det värsta är våra tapeter som är så jäkla svåra att matcha.
jag fattar inte vad det är för färg för allting ser konstigt ut till.
men va faan.. är det jul så är det! julgardinerna SKA upp! 


men jag har äntligen kommit över den där tröskeln iaf.
nu KAN jag bli stolt och glad när jag åstadkommer nåt här hemma :-)
förut var allt bara mörkt och hopplöst och jag kunde aldrig känna mig stolt över mig själv! 
det här är en bra bit i rätt riktning och det ökar bara lusten att vilja göra mer! 
ibland ökar dock pressen oxå.. 
"jag kunde ju igår, varför ska de va så jäkla svårt idag?!" 
men så är det..
jag har lärt mig acceptera det.. (för det mesta) ;-) 

Nu är det iaf julfint här hemma! 
krille har kokat skinka ikväll som ska grilljeras imorrn.
adventsljusstakar och stjärna i fönstret och en skål med nötter på bordet.
JUL!!!! 


nej nu ropar sängen på mig igen..
den vill ha sällskap!
Auf wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0