Min hjärna är underbar!

har varit dålig på att uppdatera i helgen men jag har helt enkelt inte haft lust.
ännu en helg har passerat och tiden går så jäkla fort!
hinner inte med känner jag.
men nu är siktet inställt på alfreds operation 9 december och jag längtar faktiskt lite.
nej operation är aldrig skoj och jag kommer troligtvis var ett nervvrak den dagen trots att det är ett litet ingrepp.
men det ska bli otroligt skönt att få det gjort.
när jag blickar tillbaka på sjukhustiden kan jag trots allt se det som nåt positivt.
nej, det var inte det minsta skoj att va på sjukhus, speciellt inte runt jul, men personalen på neo är helt underbar och jag trivdes ändå trots omständigheterna.
jag vet inte riktigt hur min hjärna är programerad men varje år, vilken tid på året det än är, upplever jag samma sorts känslor och tankar som jag hade året innan vid samma tidpunkt.
fast på nåt vis är det mest dem positiva tankarna och känslorna som återkommer.
vilket iofs är tur! inte roligt att ständigt återuppleva allt negativt :-P
så nu när alfred snart är ett år börjar jag minnas tiden som höggravid och alla förväntningar man hade innan förlossningen. foglossningen har jag glömt bort, trots att jag senaste tiden haft lite ont i höfterna :-)
och nu när vi snart ska till astrid lindgrens igen börjar alla tankar och känslor från den tiden komma tillbaka.
fast dem positiva såklart :-)
min hjärna är underbar! ;-) 

men för att sammanfatta det här året så känns det trots allt elände som jag har vuxit nåt enormt som människa
och fått lära mig så himla mycket! erfarenheter kallas det :-) min kurator ser att jag har mycket erfarenheter och det lär man sig ju utav. man blir en starkare människa. depression gör mig svag.. men depressionen är INTE jag!
jag är stark! men det är lätt att glömma bort när man mår dåligt och jag måste påminna mig ibland.. 





denna helgen har vi haft mycket besök.
mysan flyttade in på soffan en natt och hjälpte till med barnen medan krille var på öppet hus med jobbet.
i lördags kom syster-yster på besök :-) alltid lika trevligt!
lite yatzy-spelande och filmtittande. först snabba cash.. den var bra. men jag blev lite besviken på slutet. det blev aldrig ett sånt där förlösande slut som jag vill ha. jag vill veta mer ju! 
sen såg vi "the last song" som syrran rekomenderade. den var riktigt bra! tårdrypande! men går man på antidepp så kan man inte gråta :-P jävla mediciner! haha
igår påbörjades den stora bykdagen igen.. en hel del tvätt fick vi undan. tänkte fortsätta idag medan lusten finns kvar. fick riktigt mycket gjort igår faktiskt! hemmet ser riktigt fint ut för en gångs skull :-)
men snart kommer vårat lilla monster hem och förstör husfriden igen :-P älskade lilla monster!







på söndag blir det Oriflame-party! det ser jag fram emot!
pratade med carro förut och allt är kirrat tills på söndag.
hoppas ni är laddade kära släkt och vänner! :-) 

avslutar dagens inlägg med några kloka ord..
Auf wiedersehen! 







Kommentarer
Postat av: MammaMorran

Hejsan!

Hamnade här av en slump, ska kika runt här inne nu! Ditt liv känns igen- jag har också barn med en diagnos...intressant att läsa om andra!

Kram

MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

2010-11-18 @ 11:44:51
URL: http://mammamorran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0