Julstämning!

sådär ja.. 
nu är det riktig julstämning på hjalmar lundgrens gata 133! 
igår julstädades det ordentligt.. (man kan inte börja julstäda 1a advent när man har 2 småbarn..) 
har sett ut som skit hemma ett tag för varken jag eller krille har orkat/haft tid att ta tag i det. 
men nu så.. :-) ^
granen åkte fram igår och vi hjälptes alla åt att pynta den. 
august oxå :-) han tyckte det var jättekul! 
varför ska granen kläs så sent som dagen före julafton?! 
då hinner man ju inte njuta nånting utav den. 
nu är det bara klapparna under granen som fattas men dem får vänta i gömman tills på julafton. 
finns en liten herre som nog inte tänker låta klapparna va annars :-P 
tyvärr blev det plastgran i år igen. 
föredrar egentligen riktig gran, som det flesta, men plastgranen barrar ju faktiskt inte! 
sen vet jag inte om jag tål riktig gran.. känns dumt att chansa! 
vad har ni? plastgran eller riktig?



Visst blev den fin?! :-) bara klapparna som fattas..



Idag blir det en tur till kuratorn. 
ska träffa min nya kurator för första gången. 
har bara pratat med henne i telefon vid ett tillfälle men jag känner mig lugn. 
har redan fått ett bra intryck av henne så det här kommer nog gå bra :-) 
igår var första dagen på snart 2 veckor som jag kände mig piggare och gladare! 
det är en sån underbar känsla! 
den här dagen känns lika bra (hittills) så jag hoppas det betyder att dosökningen på medicinen verkligen funkar! 


Känner en sån enorm glädje och tacksamhet för att jag har så fina vänner och familj omkring mig! 
har ett stort stöd och härliga människor att umgås med och det är ingenting man ska ta för givet! 
jag är glad att NI finns! 

Nu är det bara 4,5 dag kvar till julafton! jag ska supa in alla julkänslor jag har och bara njuta! 
för när julafton passerat så är det nästan som att luften går ur en och allt som hette jul är som bortblåst! 
då är det bara en kall lång vinter kvar och ett längtande efter vår och värme. 
ja så upplever jag det iaf. pessimistiskt va? :-P 

Nej, nu ska jag tvinga min kära sambo att spela lite Buzz med mig :-) 

om jag inte uppdaterar mer innan julafton så vill jag passa på att önska alla läsare en riktigt God Jul! 

Auf wiedersehen..



Kommentarer
Postat av: Sara

Riktig!

Men den är varken huggen eller utsedd ännu... Förra året pulsade vi i djup snö runt hela skogen innan vi hittade den "perfekta" granen. Den stod nere i hagen, så nära trädgården man kan komma. Det är egendomligt, gå över ån efter vatten... Jag vet i alla fall vart jag ställde julgranspyntet förra året, så det ska allt gå att hitta. Och i höstas så fyndade jag riktigt gamla sköra fina glaskulor på loppis. Traditionell jul gäller hemma hos oss! God jul!

2010-12-20 @ 12:28:45
Postat av: Johanna Cederborg

hahaha jaa jisses! skönt att ni hittade granen till slut iaf. låter som att den kommer bli gööörfin!

du får ta kort på den och visa mig sen :-) GOD JUL!

2010-12-20 @ 19:26:53
URL: http://circuscederborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0