Jävla spårvagnshelvete!

usch va dålig jag är på att uppdatera!
men jag har verkligen inte orkat..

ja som de flesta redan kanske vet så blev ju Alfreds operation inställd i torsdags :-(
Blev en enorm besvikelse för oss.
hade redan börjat förbereda honom och det var bara några timmar kvar när vi fick beskedet.
Men vi fick trots allt en gratis natt på 4-stjärnigt hotell och en riktigt smaskig hotellfrukost! 
det är inte fy skam :-) 
och även träffa min gamla vän ida a.k.a K-bulan, Bögen eller Ida-Höög-Bög-Trög! 
det var inte igår! jättekul att träffa dig igen vännen! 
nu kommer han troligtvis opereras vecka 2.
bara att vänta igen då.. 



Hur söt är han inte i fina sjukhusskjortan!? straxt innan det tråkiga beskedet. 


idag har vi spenderat större delen av dagen på sjukan.
först var det besök på ortopedtekniska för att ta mått till en ny stol Alfred ska få.
sen en sväng till dagavdelningen för provtagning och lite mat. 
fick även se ett fantastiskt luciatåg på sjukan! 
jag är så jävla blödig! 

ÅÅh vilken pers det var att ta sig till sjukan i morse! 
efter mycket hets och stress hemma kommer jag äntligen till hållplatsen med andan i halsen.
när sen spårvagnen kommer blir jag lite fundersam..
var i helvete ska jag gå in?! 
dem hade visst hittat en gammal vagn från stenåldern med dörrar för anorektiker och förintelseoffer så min bredlast gick inte in! aaagghhh! 
så det var bara att snällt vänta på nästa spårvagn.. 
fick iaf bekräftat att mina funderingar på att köpa en singelvagn nog inte var så dumma. 
man känner sig onödigt bred när man bara har ett barn i vagnen och tar upp plats på bussar etc. 
August är ju så stor att han för det första knappt får plats i syskonvagnen och för det mesta vill han helst gå. 
BLOCKET.se! jiihoo! 

that's it! 

Auf wiedersehen!


Kommentarer
Postat av: Mysis

hatar dom spårvagnarna .. de man måste gå upp med vangen ^^

2010-12-13 @ 18:42:33
URL: http://mumselibumsan.blogg.se/
Postat av: Johanna Cederborg

jaa.. men jag kom inte ens in genom dörrarna med vagnen! lagom surt när man redan var stressad!

2010-12-13 @ 18:58:03
URL: http://circuscederborg.blogg.se/
Postat av: Amanda

Så jobbigt när det inte blir som man tänkt. Vi har ju också planerat för operation ett par gånger men fått ställa in. Man får försöka vara glad för den goda hotellfrukosten istället. :)

Hoppas nu operationen blir av till nästa inplanerade tid.

Kram

2010-12-14 @ 07:10:59
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hm...inställda operationer pga av att det är för fullt på ALS har vi nog bara råkat ut för två gånger. Desto fler inställningar pga sjukdom. Tyvärr är det ju mycket upp och ner så...det kan svänga fort.

Vi har dock aldrig behövt vänta så länge som ni fick göra nu, men kanske såg dom vårat ärende lite mer akut? Jag vet faktiskt inte. Tråkigt är det iaf när det inte blir som man tänkt. Det är ju ändå en påfrestning att förbereda sig på operation även för föräldrarna. Det ÄR jobbigt, oavsett om det ses som en enkel operation. Håller tummarna för er i vecka 2 sen iaf! NU kan ni passa på att försöka njjuta av jul och nyår lite i lugn och ro iaf.



Och ja, det kan ju vara bra att höra efter INNAN om det finns plats. kan man ju tycka att dom borde göra...inte ni!

Är det fullt så är det och då är ju ni bara ett samtal bort. Det är ju ändå en operation som är planerad!

Kram Kram

2010-12-14 @ 11:26:08
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0