hej och hå!

uuuääähhh vilken dag! 
ska bli skönt att få krypa ner under täcket ikväll!
dagen började med massa telefonsamtal till dagavdelningen ang alfreds epilepsi som blivit värre igen.
vi började trappa ner en av hans mediciner förra veckan för vi trodde inte den gjorde nån verkan.
men det gjorde det visst så nu ska vi börja trappa upp din igen långsamt.
5 minuter efter jag haft sista samtalet med sjukan sliter han ut sonden! gaah!
kan inte lämna honom en sekund!
så då var det bara att ringa igen..
dem kunde kommit hem till oss men eftersom krille snart slutade jobbet bestämde vi att vi skulle komma in i stället.
dem passade på att ta lite prover på honom som dem egentligen skulle tagit imorrn men som är smidigare att ta på sjukhuset där dem redan har allt dem behöver..
dem kommer iaf imorrn bitti och tar ett natrium. 

sen hann vi bara hämta august, komma hem och slänga i oss lite käk innan jag skulle bege mig ner till stan med frida och fixa presenterna till krilles 25-årsdag.
jag tror faktiskt han kommer bli riktigt nöjd! :-) 
hittade även en liten julklapp till august.
han har börjat bli torr i mellanåt och vi försöker introducera pottan mer och mer..
men den är lite läskig! 
han kan sitta på den korta stunder och t o m ta papper och torka sig med.
men att faktiskt göra nånting är svårare! haha
men det kommer väl.. allting har sin tid :-)
men jag tänkte iaf att en bok om att gå på pottan kan va lite hjälp på traven. 






Ser fram emot helgen nu.
på söndag vankas kalas för 2 av herrarna i huset.
Krille fyller 25 och alfred fyller 1 år nästa vecka.
men vi tänkte fira helgen innan eftersom vi inte riktigt vet när vi kommer hem.
ska fixa smörgåstårtor och bjuda på på lördag :-)
ska bli smarrigt! 

operationen börjar närma sig nu.
hoppas inte alfreds förkylning hänger i och sabbar allt bara!
det skulle verkligen vara typiskt!
men är det en vanlig förkylning så borde den va bra tills dess..
men eftersom han har besvär med andningen och säkert inte är helt riskfri att söva så kan det säkert vara en sån grej dem är noggranna med i de här fallet..
jag har ingen aning.
har aldrig själv opererats.
nervös kommer jag va i vilket fall! 
men det kommer va en befrielse när knappen väl är på plats och man slipper oroa sig för att han ska slita ut sonden hela tiden.
UNDERBART!


visst är det en härlig känsla att få ge bort nånting till nån man vet att personen vill ha och kommer uppskatta?! 
jag älskar julen och jag älskar att köpa julklappar och presenter till folk och se dem bli glada.
det är faktiskt roligare än att få klappar själv. 
men det bästa av allt är ju stämningen och gemenskapen.
nu när man själv har barn vill man skapa traditioner och föra vidare dem man själv växt upp med.
august tjatar om tomten varje dag här och vill kolla på tomtarna på youtube.
"annan dag kommer tomten.." säger han och kryper upp i knät när jag sitter vid datorn.
sen tar han tag om mitt huvud och vrider det mot fönstret så jag ska se att DÄR UTE kommer tomten..
"annan dag" :-)
Gullunge!!

Nej jag tror det var allt för idag..
Auf wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0