Kalas!

idag har vi haft 1-års och 25-årskalas här hemma.
Alfred fyller ju egentligen inte förän på fredag men vi tyckte de va lika bra att ha det idag med tanke på operationen på torsdag. vi vet ju inte hur pigg han (eller vi) är på att ha kalas nästa helg. 
dagen har flutit på bra iaf och mammas smörgåstårtor gick hem hos gästerna :-) 
blir så stolt när jag lyckas med mat och bak eftersom jag aldrig sett mig själv som en bullmamma. 
men jag KAN ju faktiskt! måste påminna mig själv ibland..
tar tid att bygga upp sin självkänsla mellan depressionerna men nu är jag på god väg igen :-) 



Visst ser det smaskigt ut!?



Imorrn blir det ännu en dag på sjukan.
ska dit på förmiddagen och träffa alfreds läkare inför operationen.
kanske blir lite prover oxå.. 
sen MÅSTE jag ta tag i tvätten här hemma.
hela familjen måste ha rena kläder inför sthlm inkl august som ska sova hos gammelmoster Karina och My. 
men att de ska va så jäkla tråkigt! 
hade ju tvättat undan massa tvätt för ett tag sen men då fick august hjärnskakning och spydde ner massa sängkläder (och sig själv) och alfred med sin dåliga mage som kan bajsa ner 3-4 kläduppsättningar per dag! 
en torktumlare står högst på min önskelista i år.
det skulle underlätta nåt enormt!
vi får väl se vad tomten kommer med.. 




Finns de nån snäll själ därute som vill hjälpa mig att äta upp resterna av smörgåstårtan? 
finns stor risk att jag frossar och jag har på senare tid märkt att jag nog inte tål ägg, vilket det finns en hel del av i. kombinationen av ägg och all laktos är inte den bästa för min mage.. ni som känner mig vet vad konsekvenserna blir :-P fast det är det värt ibland! 


bakade saffransbullar i fredags och igår/idag gjorde jag smörgåstårtor för första gången på egen hand. 
gud vad jag skryter men jag blir bara så förbaskat stolt över mig själv! 
Men ni i min närhet förstår säkert att det här är en stor sak för mig att klara saker som för andra är ganska simpla. depressionen bröt ner mig totalt och det är en sån frihet och lättnad att äntligen komma ur mörkret och klara vardagen igen! så jag tillåter mig att sträcka på mig, känna mig stolt och nästintill skryta över mina små framgångar.
Hoppas inte mars månad bryter ner allt jag jobbat upp, som den brukar göra. nästa vår vill jag uppleva vårkänslor! det har bara hänt 1 vår senaste 5 åren.. nästa år kanske vi kan bryta trenden? 


Auf wiedersehen!

Kommentarer
Postat av: My

hej <3.

man ska skryta om sig själv :)

vad skönt att du mår bättre nu iaf :)

kram

2010-12-05 @ 21:46:36
URL: http://mumselibumsan.blogg.se/
Postat av: Johanna Cederborg

tack! <3

2010-12-05 @ 21:49:01
URL: http://circuscederborg.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad duktig du är! Själv lade jag ut smörgåstårtorna på entreprenad... Mamma och svärmor fick i uppdrag att göra varsin till gårdagens 40-årskalas. En gräddtårta köptes och den andra svängdes ihop med köpebottnar. Så kan det gå, men det var fullt upp ändå. Hoppas vi ses snart!

2010-12-06 @ 13:40:44
Postat av: Johanna Cederborg

ja men det är tillåtet att leja bort arbetet oxå :-)

men jag har på senare tid upptäckt att det är ganska kul med bakning. tack ska du ha! ja vi måste försöka ses nu när du tar långledigt ;-) kram!

2010-12-06 @ 21:12:43
URL: http://circuscederborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0